Subota, 18.01.2020
More
    Početna Vijesti

    Novinska agencija Tanjug se gasi, zaposlenima samo otpremnine

    Podijeli:

    BEOGRAD – Novinska agencija Tanjug zvanično je prestala da postoji 31. oktobra kada je izbrisana iz registra Agencije za privredne registre.

    Tanjug

    Zaposleni će dobiti otpremnine i oktobarske plate, pišu beogradski mediji u izdanjima od srede.

    “Zvanično nismo obavešteni, ali nezvanično smo dobili informaciju da je agencija Tanjug zvanično prestala da postoji i da će zaposlenima biti isplaćena oktobarska plata, kao i da će svi zaposleni dobiti otpremnine po zakonu. Visina otpremnine još nije definisana, jer ima različitih rešenja i sve to mora da se uskladi”, rekao je za list “Danas” predsednik sindikata Tanjuga Marko Dragišić i dodao da će oko 180 zaposlenih biti upućeno na biro rada.

    Upitan da li su tačne informacije da se gasi Tanjug da bi sa radom otpočela nova agencija pri Vladi sa mnogo manje zaposlenih, Dragišić odgovara da nema takvu informaciju, ali da ima saznanje da bi Vlada Srbije na sednici trebalo da raspravlja o Tanjugu.

    “Zaključci sa tog sastanka ne moraju obavezno da budu deo saopštenja, ali će se sigurno naći na stranicama Službenog glasnika”, rekao je Dragišić.

    List “Blic” na svom interent izdanju piše da je Vlada je donela uredbu o gašenju agencije Tanjug, na osnovu koje će zaposleni dobiti sve plate, a imovina Tanjuga preći u Direkciju za imovinu.

    Rok za privatizaciju 73 medija istekao je 1. novembra, a nove vlasnike dobilo je njih 36.

    Ostali mediji, za koje nije bilo zainteresovanih, trebalo bi da u narednih mesec dana ponude besplatne akcije zaposlenima. Ukoliko oni te akcije odbiju, kako nalaže zakon, taj medij se gasi.

    Udruženje novinara Srbije (UNS) saopštilo je da je zaprepašćeno što nije omogućeno da zaposleni u agenciji Tanjug, kao i ostali zaposleni u medijima, ostvare pravo na prenos kapitala bez naknade.

    Po tumačenju koje je UNS nezvanično dobio iz Vlade, prestankom važenja Zakona o novinskoj agenciji Tanjug, u ponoć 31. oktobra 2015. godine, formalno-pravno prestala je da postoji nacionalna novinska agencija, pa i sva prava na prenos kapitala bez naknade na koji bi zaposleni do tada imali pravo.

    Podijeli:

    Izdvojene vijesti

    Podmetnuli mu 80.000 dolara, moraju da plate 5.000 KM

    Radio-televizija Republike Srpske i bivši urednik informativnog programa javnog servisa Siniša Mihailović moraju da plate 5.000 maraka novinaru BN televizije Vladimiru Kovačeviću zbog klevete. Prvostepenu...

    Eko fond “obasjao” MG Sunce

    Novembra mjeseca prošle godine Fond za zaštitu životne sredine i energetsku efikasnost Republike Srpske donio je odluku o dodjeli finansijskih sredstava (ukupno tri i po...

    Elektrokrajina nezakonito reklamira privatna preduzeća, krivične prijave protiv odgovornih

    U septembru mjesecu prošle godine, javno preduzeće "Elektrokrajina" je uz račune za električnu energiju distribuiralo i letke fondacije "Djeca nam se rađala", u kojoj...

    POVEZANE VIJESTI